Od počátku letošního roku přišlo na Městský úřad Česká Lípa téměř 26 tisíc klientů, aby si vyřídili záležitostí dopravně správních agend, občanských průkazů a cestovních dokladů.
Největší počet klientů za období od 1. ledna do 13. července 2011 eviduje registr vozidel (8902). O nový občanský průkaz si přišlo požádat 5188 občanů, vyzvedlo si jej ale jen 4222 občanů. „Lhůta pro vydání nového dokladu je 30 dní. Rozdíl mezi příjmem žádostí a výdejem dokladů je tak způsoben především právě probíhajícím řízením, neboť v posledních třech týdnech jsme přijali několik set nových žádostí,“ vysvětluje tajemník městského úřadu Jan Hladonik. Podobná situace je i u cestovních dokladů, kde bylo od začátku roku podáno 3283 žádostí a vyřízeno z nich bylo dosud 2261.
Než se klient dostane k přepážce, aby si mohl vyřídit potřebné věci, čeká průměrně dvacet minut. „Z údajů, které máme k dispozici, čekají občané nejdéle při vyřizování cestovních dokladů, a to třicet minut,“ říká J. Hladonik a dodává, že aby se lidé vyhnuli čekání, neměli by nechávat tyto záležitosti na poslední chvíli. Další cestou k rychlejšímu vyřízení potřebných dokladů je využití služby WebCall, která umožňuje elektronické objednání k vyřízení na MěÚ Česká Lípa v Děčínské ulici. Občané se pak mohou objednat pomocí webové aplikace nebo zasláním SMS. „Za objednávání přes web a SMS jsme v krajském kole soutěže Zlatý erb 2011 v kategorii o nejlepší elektronickou službu obdrželi první místo,“ připomíná J. Hladonik.
Kateřina Kotková
tisková mluvčí MěÚ Česká Lípa